Feb 9, 2013

Expectations.


Orang kata, kalau kita jadi burung, jangan terbang tinggi sangat. Sebab nanti kalau jatuh, sakitnya Tuhan saja yang tahu. Jangan letak harapan tinggi melangit, takut nanti kalau tak jadi kenyataan, hati ini yang terasa peritnya. Tak semestinya apa yang aku nak, aku akan dapat. Maybe lambat laun akan dapat jugak, but still, I don’t want to put high expectations pada perkara yang aku pun tak pasti. Maybe Tuhan dah plan semua tu.

Apa yang aku nak, mungkin bukan yang terbaik untuk aku.

But I will do my best. Treat people the best I could. Try not to expect something in return. Hidup sekarang ni bukannya selalu ada give and take value. Yang penting hati kena selalu ikhlas. Mungkin itu yang boleh buat mind sets aku sentiasa positif. Kalau nak harap orang, memang selalu makan hati jawabnya. Aku perlu belajar cherish all the little things, even the tiniest one. Mungkin dengan itu, dunia kat depan aku akan rasa jauh lebih tenang. Dan gembira dengan diri sendiri. People can give you anything. Just anything. Think positive.


No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.