Nov 27, 2011

: i wish :

Bila zaman sekolah dulu-dulu , nak sangat habis sekolah sebab konon nak rasa bebas. Siap buat countdown hari-hari akhir kita kat sekolah. Rasa macam best sebab tak payah nak bangun pagi-pagi , pakai seragam sama color for the whole week dan tak payah nak stick dengan peraturan yang kadang-kadang merimaskan.

Sekarang baru aku sedar yang betapa aku rindu zaman itu , dan kalau ada sesuatu yang boleh menjadi ganti untuk aku balik ke sekolah , pasti aku akan usahakan sedaya upaya. Too much memories , baik manis ataupun pahit. Miss all of them so damn much.

Aku tak faham kenapa budak-budak sekarang suka sangat nak ponteng sekolah. Kalau adik-adik aku nak ponteng , aku for sure akan marah dorang sebab dorang tak sedar yang dorang dah terlepas masa-masa yang berharga dan kemungkinan masa yang terlepas tu adalah masa yang paling bermakna sepanjang kehidupan dorang.

Please , please , please. Hargailah semua masa-masa sepanjang zaman sekolah. Masa takkan berulang kembali. Penyesalan pasti akan timbul di kemudian hari kalau korang tak gunakan sebaiknya masa berharga yang korang ada sekarang. Trust me , life after school is so much pain. School life is the best.

School life ,
One in a million , you are .
You’re the best I ever had ..

No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.