Aug 6, 2011

KASIH MU KASIH ABADI


Tuhan, ku harapkan kepadaMu keampunan , keredhaan , kasih sayang, kehidupan terpelihara. Hati yang dahaga mengharapkan sinar cinta. nur kasih-Mu yang sejati. bahagia kekal abadi.

Tapi Engkau pun tahu , onak dan duri pada dunia-Mu. Engkau ciptakan pagar rintangan , harga cinta-Mu jiwa ku korban. Tuntun langkahku ini , tunjukkan jalan yang Kau redhai. Jangan biarkan hamba terkorban dengan dunia.

Selamatkan dengan rahmat-Mu. NamaMu biar dalam hatiku. Menanti hari di pertemuan yang abadi.

Sesungguhnya kehidupan ini penuh ranjau dan duri. Tidak pernak sekali pun kita tidak diuji. Kesenangan dan kesusahan adalah ujian daripada Allah. Sama ada iman kita teguh ataupun tidak.

Allah tidak akan menguji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya. Ya Allah, kuatkanlah aku menghadapi segala rintangan dan dugaanMu. Sesungguhnya aku memohon petunjuk dan bimbingan dariMu.

tanpaMu aku tak berdaya. semoga Ramadhan ini memberi aku peluang untuk memperbaiki iman aku yang tidak seberapa ini. aminn. insyaallah. =,=

No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.