Aug 16, 2011

ENTRY MEREPEK

Date: Beberapa minggu sebelum puasa.
Tempat: Restoran kat seksyen 11
Time: 3.30 petang

Aku frust sebab air horlick yang aku pesan tak sedap langsung. Rasa nak muntah bila minum. Sumpah tak sedap. Tak sesuai dengan selera tekak aku. Mungkin tekak aku dah selesa dengan horlick buatan makcik food court kat UITM Penang tuu.

Then tiba la satu family yang agak berada menurut andaian aku. Laki bini lengkap berpakaian serba putih ditemani dengan keriangan anak-anak mereka. Comel aku tengok anak-anak dorang berlari-lari nak dapatkan makanan.

Tetiba aku mengelamun sorang-sorang:

(situasi: di taman permainan. Melayan anak yang baru berusia tiga tahun setengah)

Baby: papa , baby nak main gelongsor boleh takk?

Aku: bahaya la sayang. Baby kecik lagi. main jongkang-jongkit je oke.

Baby: alaaa.. taknak kawan papa..

Aku: oke la. Oke la. Pegi tanya mama dulu.

Baby: mama , , boleh saya..??

Dia: pergilah bermain sayang.. (dah macam iklan milo la pulak)

Baby: yeayy yeayy!!

Dia: haihh awak nih. kenapa tak kasi anak nak main gelongsor tuu?

Aku: saya bukan ape. Taknak dia cedera. Bahaya main sorang2. Dia tu kecik lagi.

Dia: habis tu kenapa abang tak teman dia?

Aku: tak nak la. Saya tak nak tinggalkan bidadari saya sorang2 kat sini. Lagi bahaya. Huu~

Dia: o.0''?

Baby: mama! Mama! Baby haus..

Dia: alamak. Mama lupa bawak botol air la. Emm takpe2. Meh mama susukan..

Aku: tak adil la camni.

Dia: kenapa bang?

Aku: kalau baby haus dapat nenen. Saya yang haus ni nak minum ape?

Dia: haihh. Saya punya kan ade dua. Abang minum yang lagi sebelah oke...



**********

Panggilan ibu menyedarkan aku dari lamunan. Aduih. Kacau betol la. Baru nak sampai part yang best. Haihh. Tapi takpe. Aku still akan setia menunggu saat-saat lamunanku itu akan menjadi kenyataan. Mungkin 4 atau 5 tahun lagi. sabar kan separuh daripada iman.

Emm.. korang paham ke entry ni pasal ape? Aku rasa entry ni mengarut lagi mencarut. HAHA.  :D



2 comments:

Azro!e said...

cam harammm...

zarif shuhaimi said...

kahkahkah. berangan jeh :D

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.