Jun 5, 2011

SABAR KAN SIFAT MULIA

Masa: lepas cuti raya cina semester lepas


masa aku beli tiket bas tu aku dah rasa yang bas tu tak owesome langsung. buruk. huduh sangat rupa dia. tapi aku cuba cintakan bas tu. tak kenal maka tak cinta kan??


hari tu aku sampai depoh lima belas minit sebelum masa bertolak. biasa la. aku ni memang manusia jenis yang punctual. tangan didada, mata ke atas. tapi bus tu pulak yang messed up. lambat dowh. lambat gila babengg. kan betol aku cakap. bas tu tak owesome langsung.


aku still boleh terima kelambatan bas tu. aku tau yang bas tu buruk. tak mampu nak gerak laju-laju. bila bas sampai, aku straight away naik. aku penat nak tido. aku just boleh berdoa yang aku akan selamat sampai ke penang. khusyuk aku berdoa. first time. wahhh. . .


lepas beberapa jam bertolak, bas tu berhenti rehat. entah kat celah mana dia berhenti aku pun tak tahu. then aku pun sambung tido balik. beberapa minit lepas tu, aku rasa panas. sesak gila. sengal punya driver. dia tutup air cond bus tu. watafakk?? panas dowh. series tak tipu. setengah jam bas tu berhenti, setengah jam tu la aku terpaksa menahan panas yang perghh. vavi betol bas ni. dah la buruk. pastu buat perangai pulak. bas dengan driver sama je. hati kecil aku mencarut. -_-''


aku hanya boleh sabar. memang aku ni penyabar orangnya walaupun ketiak aku dah berpeluh-peluh dalam bas tu. sabar kan separuh daripada iman.  =,=





*gambar hiasan
ihsan google

No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.