Apr 30, 2011

MASA DEPAN BUKAN UNTUK AKU?


ayah selalu cakap, 'belajar rajin-rajin. nnti da besar boleh carik keje bagus. tolong ayah, tolong ibu, tolong family' . aku selalu ingat kata-kata tu. jadi pembakar semangat aku untuk terus melangkah ke depan.

masa zaman sekolah dulu, alhamdulillah result aku tak pernah mengecewakan aku. ade la something yang boleh aku bangga dengan diri aku. even result aku merosot sekali pun, takde la smpai flunk out and still boleh diperbaiki lagi.

bila dah jadi mahasiswa, otak aku dah macam tak berkembang. rasa malas tu berleluasa dalam diri aku. tapi bila aku ingat kata-kata ayah, aku try untuk study hard. sekuat yang boleh. 

aku baru habis final. aku belajar gila-gila punya hard. dari pagi sampai larut malam. tak tipu. tapi akhirnya, still camtu jugak. takde perubahan. sama macam test-test yang lepas. kadang-kadang aku terfikir, still ade ke masa depan untuk orang macam aku ni?  =,=


2 comments:

akmal aizan said...

rileks la, satu hari nnt hang pasti berjaya kalau terus berusaha :)

zarif shuhaimi said...

insyaallah i hope so .

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.