Feb 19, 2011

SENYUM + SABAR


minggu ni memang busy gila. assignments, tests, quizzes, presentations dan jugak training nasyid. aku admit memang penat gila sampai kadang-kadang aku terlelap dalam kelas. tapi aku enjoy. baru aku dapat rasa macam mana life sebagai seorang student universiti. memang berbeza dengan life student zaman sekolah dulu. kalau tak penat, bukan student universiti la kan. . 

aku hanya boleh senyum dan just go with the flow. bak kata cqyn kamal, senyum, tak perlu kata apa-apa. haha. orang kata senyum tu sedekah. orang kata senyum tu penawar. tapi bagi aku, senyum tu ubat segala duka and kesulitan yang dihadapi. even sesusah mana pun masalah yang menimpa, kalau kita senyum, insyaAllah kita akan jumpa jalan penyelesaian dengan mudah.

cakap pasal senyum, aku teringat kat satu lagu ni. . 

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati

Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

Senyum... kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum... membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan... :) :)


so, jom kita senyum ramai-ramai. love u! haha. :)

No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.