Dec 13, 2010

WAYANG: NGANGKUNG


haa. citer ni la aku tgk hari tuu. best jugak laa. cite pasal tiga org kawan, jim, tasnim ngan wan yg suke main nombor ekor. last2, hantu nombor tu ikot dorg balik and kacau family dorg. pastu dorg insaf gi surau. haa. tau plak nak g surau. dah susah bru nk igt surau. tapi xpe, at least igt la jugak kan. heh. aku xtau cite ni kategori kelakar ke x sebenarnya. dalam cinema tu sume org gelak gile2. tapi aku xde la gelak sgt. aku pun xtau kenapa. mybe aku ni pelik kott.


aku g tgk kt jusco bkt raja je. yela plan pun last minute kan. so, tu je tmpt yg plg dekat ngn rumah aku. aku sampai je kt sne, terkejut jugak la tgk panggung die dah laen. yela, dah berkurun aku x pegi situ. panggung die tgh under renovation lagi. skrin monitor pun xde. so, terpaksa la tgk kertas2 yg tampal kt dinding utk tgk time movie tu. tapi xpe la. janji dapat tgk wayang. dah lame kot x tgk movie. last time aku tgk mase sebelum final exam. heh. lame lah jugak. almost sebulan dah.


tapi yang menarik perhatian aku ialah poster kat atas nih. fuhh. hantu kak limah balik rumah memang meletup la citer die. sold out habis. aku memang tabik la ngan mamat khalid. aku rase ni je la satu-satunya cite die yg meletup kt wayang. aku igt nak tgk citer nih, tapi xde rezeki kot. ngangkung pun jadi laa. syabas mamat khalid. heh. tetiba puji pulak.


perkara paling best bile tgk wayang ialah,, aku selalu dapat tiket murah je. RM 6.00 je kott. mne nak dpt tiket harga mcm tu time weekend. haha. beli yg budak-budak punye je. tu la kelebihan jadi org pendek tak beberapa tinggi. dapat saving sket bile tgk wayang. heh. aku selalu jugak guna kelebihan aku nih bile nak tgk wayang especially bile tgh terdesak xde duet. aku selalu ckp aku ni darjah enam. staff tu pun percaya je. bengong. haha. jangan marahh. pape hal pun citer ngangkung memang meletup. 

aku nasihat kat korang jangan la kita amalkan nangkung nih. berdosa. kalau kaya kat dunia je tapi kat akhirat kita miskin  nak buat ape kan. hasil duet pun haram. berdosa besar tuu. so, kalau kita tgh kesempitan duet, mintak la tolong ngan Allah Yang Maha Kaya. insyaallah,, berkat dunia akhirat. cehh,, pandai plak aku bagi ceramah. so, you guys,, chill :)

2 comments:

ENCIK TIKUS said...

pehhh bukan nak ajak kan ? fine ahh, HAHA

zarif shuhai said...

haha. bosan dowh cite tu. bgos jugak ko x pegi :p

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.