Dec 3, 2010

TAWAKAL

Ya Allah, result final semakin hampir.
Kau berilah aku keputusan yg cemerlang,
aku banyak berdosa padaMu Ya Allah,
Kau ampunilah dosa hamba-Mu ini,
luluskanlah aku dalam final exam,
agar aku dapat membuat ibu bapaku gembira,
sesungguhnya harapan mereka padaku sungguh tinggi,
agar aku berjaya di dalam hidup dunia akhirat,
aku dah banyak menghampakan mereka Ya Allah,
Kau berilah aku peluang untuk menebus semua kegagalanku,
aku sudah berusaha sedaya yang aku mampu,
kini aku hanya mampu bertawakal padaMu Ya Allah,
sesungguhnya Kau Maha Mengasihani,
Kau berilah sedikit belas kasihanMu kepada ku,
hanya padaMu aku berserah,
dan hanya padaMu tempat aku meminta tolong,
aku mohon kepadaMu Ya Allah,
Kau berikanlah jalan yang terbaik untukku,
sekiranya takdirku sebaliknya,
Kau berikanlah aku kesabaran utk menerima semua itu,
Kau ampunilah dosaku dan terimalah taubatku,
perkenankanlah doaku Ya Allah,,
Amin Ya Rabbal Alamin. . .

No comments:

hak cipta terpelihara.zarifsonickdotblogspot.